Jak jsme byli v Safari

12. 8. 2021

Pravidelně vám přinášíme články a informace o akcích pro naše zaměstnance, tentokrát jsme si však dovolili oslovit přímo je. Přečtěte si příběh naší fyzioterapeutky Veroniky Fojtové o jejím výletu do Safari ve Dvoře Králové.

Do Dvora Králové jsem se chystala se svojí vnučkou Sofií a s kolegyní, která s sebou měla jako doprovod manžela. Protože jsem vyrážela z Černého Mostu, měla jsem lepší startovní pozici, snazší a rychlejší dojezd a také velký úkol, zařídit výlet s názvem Afrika truckem pro 6 osob na 14:00 hod. Informace o tom, že bývá rychle vyprodán, nás nutila takto taktizovat.

Na místo jsem dorazila už v 9 hodin ráno a navigace mě nejprve dovedla do kempu, kde mě milá slečna správně nasměrovala. Pokud tedy pojedete podle navigace, parkujte před Restaurant Safari Pivovar. Hotel je totiž součástí jedné budovy. Na parkovišti vám milý personál předá oranžovou parkovací kartu a pokud nemůžete najít místo, ochotně vám ho rychle zajistí. Věci jsme nechali v autě a šli se podívat do hotelu. Vstřícní mladí lidé nás přivítali a ihned vybavili vstupenkou do zoo s informací, že do parku lze volně vcházet a vycházet dle potřeby. Vstoupit i vyjít ven se dá na mnoha místech, ale věřte, že po vstupu vám nebude nic chybět a v zoo jste schopni strávit celý den.

Mezi zážitky navíc si můžete objednat třeba krmení hrochů

Také jsme se dozvěděli, kde objednávat a přikoupit různé zážitky navíc. My jsme jich chtěli hned několik. Mimo Afrika trucku také žirafy na dosah, krmení hrochů nebo slonů a expedici do liduprázdné zoo. Vše kromě první zmiňované se dá zakoupit přímo na recepci hotelu. Čím rychlejší jste, tím větší je šance na úspěch. Kolem poledne již bývají zážitky vyprodány. Ale dá se objednávat na oba dva dny, které se chystáte v zoo strávit.

Ve chvíli, kdy byly vstupenky obstarány, nebránilo nic pohodě a radosti z nádherného parku jehož vedení myslí snad opravdu na všechno. Sotva jsme vstoupili, vnučka zaregistrovala lanový hrad a zmizela v lanoví, aby se vzápětí vynořila v první věži. Tak jsem jí poskytla informaci o tom, že si sednu ke stolečkům vedle a dám si vytoužené kafe.

Když dorazil vyhládlý zbytek naší party, najedli se v restauraci pivovar a poté jsme provedli rychlý průzkum zahrady. Ve 14 hodin jsme byli na stanovišti trucku, abychom zažili první setkání s osazenstvem zoo. Po rychlém obsazení vozidla nás uvítal milý hlas průvodce, který nám celou cestu poskytoval informace o zvířatech, která jsme potkávali. Zažili jsme i překážku na vozovce v podobě stáda Watusi, kdy náš průvodce neohroženě vystoupil a popohnal stádo stranou. Při průjezdu výběhem lvů byl vůz zabezpečen stažením kovové sítě. Ovšem lvi nezklamali a dál se vyhřívali a spali na sluníčku. Celý výlet trval necelou hodinu a byl moc fajn.

Součástí hotelu je i bazén s prostorem pro relaxaci

Bylo skoro 15 hodin, když jsme se šli ubytovat. Pokoje byly čisté, pěkné a světlé. Hned v areálu je bazén, kde jsme se mohli vykoupat a posedět či poležet v jeho okolí. Prostě ideální pro relaxaci, protože do pokojů to bylo pár kroků.

Krmení žiraf bylo dalším nezapomenutelným zážitkem. Sraz na recepci hotelu a procházka k výběhu s mladým průvodcem vybaveným mnoha informacemi nejen o žirafách. Při procházení kolem různých zvířat se dozvídáme mnohé zajímavosti a všem zvídavým jsou zodpovězeny všechny dotazy. Vlastní krmení probíhá na vyvýšené plošině a všichni jsme vybaveni mladými větvemi a instrukcí, jak větev držet a žirafě ji podat. Je to opravdu velký zážitek být žirafám tak blízko, dokonce jsme je směli pohladit! Celý výlet trval opět přibližně hodinu. Protože máme čas do další akce, kterou je expedice do liduprázdné zoo, vracíme se zpět k bazénu.

Před 19. hodinou jsme opět na recepci a potkáváme se s námi již známým průvodcem, který má s sebou baťůžek ukrývající mnohá překvapení. Vydáváme se do zoo a posloucháme vyprávění o jednotlivých zvířatech. Mladý muž se jmenuje Petr, je to čerstvý maturant a zapálený ochránce zvířat. Ví mnoho a umí odpovědět na každý dotaz. Je na něm vidět, že tahle práce mu sedí a těší ho.

Z baťůžku tahá u jednotlivých zvířat různé předměty související s jejich životem A tak si osaháváme antilopí pacičku, zebří kopýtko, sloní stoličku, žirafí kůži nebo žirafí krční obratel. Dostáváme se až k hrochům, kteří nám předvádí skotačení v jezírku i malý souboj. Některé informace slyšíme podruhé a tak se z nás stávají taky tak trochu zoologové :-). Celá výprava trvá skoro 2 hodiny a je fakt dobrá. Večer park ožívá a zvířata jsou více aktivní.

Večeříme v občerstvení přímo v zoo a už se všichni těšíme na sklenku vína a odpočinek u bazénu. Je skoro 22 hodin, když uspávám vnučku. Usne jako když ji do vody hodím. U bazénu si pak s kolegy nalijeme vínečko z vlastních zdrojů a jdeme taky spát. Ráno nás čeká krmení hrochů.

Ráno v půl osmé vyrážíme k recepci kempu. K našemu milému překvapení opět přichází náš oblíbený průvodce Petr a vede nás kolem dalších zvířat a zkratkami k výběhu hrochů. K vlastnímu krmení hrochů přicházíme přes výběh antilop. Je třeba jít pomalu, abychom je nevyplašili. Jakmile však přijdeme k vratům oddělujícím hrochy, zapomínáme na vše a očekáváme, až se hroší dáma Mona přiblíží k bráně. Petr nás ujišťuje, že mříže jsou sice daleko od sebe, ale hroch jimi neproleze. Vše dobře dopadá, hroši jsou nakrmeni, všichni členové výpravy jsou bez újmy na zdraví. Již začínáme být hladoví a vyrážíme tedy zpět k hotelu na zaslouženou snídani.

Po snídani se jdeme odhlásit z hotelu, vracíme plastovou kartičku od pokoje, která sloužila i jako vstupenka a dostáváme vstupenku papírovou s platností do večera.

Máme zabaleno a naloženo v autě, stále na hlídaném parkovišti před hotelem a diskutujeme, že v ceně je i výlet po Safari vlastním autem. Využíváme této možnosti a jedeme okruh ještě jednou. Tentokrát již bez průvodce, ale zato můžeme zjistit, co všechno si z těch dvou dnů pamatujeme. Za oknem máme stále kartu pro parkování před hotelem, proto po návratu z vyjížďky odstavujeme auto opět tam. Jsme si vědomi, že jsme ještě všechno neviděli a tak se vracíme do zoo. Někteří z nás zvládli ještě před odjezdem domů krmení slonů.

Rádi bychom upřímně poděkovali za umožnění tak nádherného víkendu. Vyzdvihli příjemné kvalitní ubytování, skvělý bonus v podobě bazénu v areálu, který jsme měli možnost využít hned po příjezdu. Možnost přikoupení zážitků nám dala i pocit, že jsme podpořili ohrožené druhy zvířat. Byl to dokonale strávený čas a rádi bychom zažili takových bonusových víkendů víc. Když jsme se dali s někým cizím v zoo do řeči, všichni nám našeho zaměstnavatele záviděli.

Mě osobně tenhle víkend obohatil a tuším, že ještě mnoho týdnů z těchto zážitků budu žít.